Haaveiden koulupäivä

Innokkaina vierailijabloggaajina Panu, Veera ja Lotta (4 lk.) vanhempiensa suostumuksella.

Lapset kirjoittivat koulupäivistään parin päivän ajan – sen verran mitä muistivat. Päiväkirjan pitämisen jälkeen he saivat rikastaa merkintöjään omaa mielikuvitustaan ja toiveitaan hyödyntäen. Tässä kolme erilaista tuotosta kuvineen:

 

PÄIVÄKIRJA 1

Oli kassen taitorata ja sen jälkeen tein vanhoja lisätehtäviä kaverin kanssa.

Olisi voinut olla toiminnallista, koska se on kivaa!

Ruokala

Ruokala

Olin ruokalajärjestäjä.

Olisi ollut muuten äikänkoe.

Minulla oli enkkua. Ope suomensi kappaleen meille ja kuuntelimme musiikkia.

Oli aika hiljaista, mutta parantamista olisi vielä.

Olin toisen opettajan luokassa ja teimme matikkaa. Sen jälkeen menimme liikkasaliin pelaamaan tennistä.

Oltaisiin voitu tehdä jotain muuta, koska toinen ryhmä kävi viikonlopun kuulumisia.


PÄIVÄKIRJA 2

maanantai.27.4 koulussa viimeisellä tunnilla meillä oli street tennistä. Se oli rankempaa kuin luulin.

maanantai.27.4 koulussa viimeisellä tunnilla meillä oli street tennistä. Se oli rankempaa kuin luulin.

tiistai.28.4 Äikän tunnilla oli paljon erilaisia lukemisen ymmärtämistestejä. Meillä oli paljon eri tehtäviä esim siivottiin luokkaa ja vietiin kuvis tavarat varastoon. Käsityö tunti: jatkettiin töitä. Sain melkein työni valmiiksi. Ruokailu: Hieman meluisaa mutta hyvää ruokaa nakkikeittoa. välitunnilla olin yksin. Yksin oleminen ei ole mukavaa jos haluaa olla jonkun kanssa. viimeinen tunti: aika kiva tunti juteltiin vaan vappu pukeista ja mitä laittaa päälle.

tiistai.28.4 Äikän tunnilla oli paljon erilaisia lukemisen ymmärtämistestejä. Meillä oli paljon eri tehtäviä esim siivottiin luokkaa ja vietiin kuvis tavarat varastoon. Käsityö tunti: jatkettiin töitä. Sain työni valmiiksi. Ruokailu: Todella hiljaista ja hyvää ruokaa nakki keittoa. Välitunnilla olin kaverini kanssa leikkimässä. Viimeinen tunti: aika kiva tunti. juteltiin vaan vappu pukeista ja mitä laittaa päälle.

keskiviikko.29.4 Englannin tunti: Puhuimme siitä miten joka tunti on niin suuri melu ja niin monella on läksyt tekemättä. Äidinkielen tunnilla oli ATK luokassa kirjoittamassa tätä. siihen meni koko tunti ja välitunti. Ruokailu: NAM! possukastiketta ja perunaa. Liian kova meteli. Tämän päivän jälkeen kyllä särkee päätä.

keskiviikko.29.4 Englannin tunti: Puhuimme siitä miten joka tunti on niin suurityö rauha ja kaikilla oli läksyt tehtynä. Äidinkielen tunnilla oli ATK luokassa kirjoittamassa tätä. siihen meni koko tunti ja välitunti. Ruokailu: NAM! possukastiketta ja perunaa. Tosi hyvä ruokarauha. Tämän päivän jälkeen kyllä on hyvä mieli.

 

Välitunti

Välitunti

 

PÄIVÄKIRJA 3

Tein kassentaitoradan ja vanhoja aukeamia.

toimillinen on paljon kivempaa ja sillä  oppii parhaiten.

Matematiikkaa

Matematiikkaa

Me tehtiin äikän koe.

Voisi olla parempi työrauha.

Olin enkun tunnilla, ope suomensi meille kappaleen

Olisi voinut olla hiljaisempaa.

oli puolituntia saksaa ja puolituntia tennistä.

Voisi olla enemmän tälläsia liikunta esittelyjä

 


 

Aiheeseen liittyen: Lapset etnografeina

Tietoja Timo Hirvonen

- KM, luokanopettaja/erityisopettaja/erityisluokanopettaja - tohtorikoulutettava (sadutus erityisopetuksessa: lasten toiminnallisia tiloja) - osa-aikainen lastenkirjailija - kouluttaja / valmentaja
Kategoria(t): Hyvinvointi, Lasten näkemykset, Toimijuus ja osallisuus. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Haaveiden koulupäivä

  1. tuulius sanoo:

    Kivaa luettavaa.

    Liked by 1 henkilö

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s